Skip to main content

15

MAJ

15:30

Nekrocen, javna spolnost in avtonomija

Predavanje in delavnica


Osnovni podatki

15. maj 2023 ob 15:30 do 17. maj 2023 ob 13:00
Atrij ZRC, Novi trg 2 in Prešernova dvorana, Novi trg 4 / Ljubljana
Opis

Vabimo na predavanje in delavnico z naslovom Nekrocen, javna spolnost in avtonomija v organizaciji Filozofskega inštituta, ZRC SAZU in Roza_ZRC+.

Program

15. 05. 2023, ponedeljek

ATRIJ ZRC, Novi trg 2, 15.30 do 17.30

Predavanje Jill H. Casid

Doing Things with Being Undone in the Necrocene [Kako napraviti kaj z razveljavljanjem v Nekrocenu]

Izhajajoč iz svojega knjižnega projekta Necrolandscaping, Casid ponudi estetsko taktiko pokrajine v deformativu, v katerem so spremenljiv e, nenavadno odporne moči negativnega pridobljene kot ključni viri za etiko Nekrocena. Kar Casid imenuje »skrb za smrt«, nadgrajuje prakso transverzalne ranljivosti in razširja razmišljanje v knjigi s pomočjo eksperimentalne umetniške prakse v umetnosti umiranja, ki seže onkraj meja tega, kar pojmujemo kot smrt, vredno žalovanja, da bi si lahko zamislile_i in ustvarile_i drugačne prizore skrbi znotraj Nekrocena.

 

17. 05. 2023, sreda

Prešernova dvorana SAZU, Novi trg 4, 10.00 do 13.00

Anna Campbell in Jill H. Casid

Delavnica Javna spolnost/Javni spol: Umetnost in avtonomija

Kako kvir in transspolne osebe s pomočjo umetnosti in asemblažev zavračajo pogoje trenutnih napetosti kulturnih vojn? Delavnica bo obravnavala študije primerov, od protestov, zabav, parad do javne umetnosti – tako priznane kot nepriznane. Casid bo predvajal_a svoja kratka filma Untitled (Melancholy as Medium) in Untitled (Throw Out)  [Brez naslova (Melanholija kot medij) in Brez naslova (Izvrzi)], da bi osvetlil_a javno melanholijo kot ključno kvirovsko estetsko prakso za te nekropolitične čase, ki ni toliko »žalovanje in militantnost« ali žalovanje kot militantnost, ampak prej nekakšna divja melanholična radost, ki usmerja našo nebrzdano žalost na načine, ki spreminjajo ne le to, kaj je medij, ampak tudi kdaj in kje umetnost in aktivizem v Nekrocenu. Campbell bo spregovoril_a o svojih izdajah in efemernem gradivu, od škatlic vžigalic do kitarskih trzalic in robčkov, kot radikalno dostopnih rizomatskih instalacijah in prefigurativnih kvirovskih arhivskih predmetih, namenjenih rokovanju.

 

Dogodek pripravile_i: Maja Gostič, Marina Gržinić, Boris Kern, Vesna Liponik, Jovita Pristovšek.

Predavanje in delavnica bosta potekala v angleščini.

***

Jill H. Casid je teoretik_čarka, zgodovinar_ka in dejavni_a umetnik_ca, profesor_ica vizualnih študij na Oddelku za umetnostno zgodovino ter Oddelku za ženske študije in študije spolov na Univerzi Wisconsin-Madison. Trenutno zaključuje knjigo Necrolandscaping, prvi del projekta dveh knjig, naslovljenega Form at the Edges of Life. Casid je avtor_ica knjige Sowing Empire: Landscape and Colonization (Minnesota, 2005), Scenes of Projection: Recasting the Enlightenment Subject (Minnesota, 2015), ki je pravkar izšla v španskem prevodu pri založbi Metales Pesados Press, in sourednik_ca dela Art History in the Wake of the Global Turn (Yale, 2014). Nedavno je objavil_a članke v Texte zur Kunst, Art in America, Photography and Culture, L.A. Review of Books, Women and Performance, TDR in Journal of Visual Culture. Umetniška dela Jill H. Casid so bila predstavljena na nacionalni in mednarodni ravni, med drugim v galeriji Ford Foundation Gallery in documenta fifteen. Njegova_na knjiga umetnika Kissing on Main Street se nahaja v zbirki Leslie Lohman Museum of Art.

Anna Campbell je izredni_a profesor_ica na Oddelku za ženske študije in študije spolov ter Oddelku za umetnost na Univerzi Wisconsin-Madison. Campbell v svojih skulpturah, instalacijah in efemernem gradivu izkopava zgodovino, kvirovsko željo in na novo uporablja sicer stabilne označevalce spola in heteronormativnosti. Njegove_ne dosedanje razstave vključujejo samostojne razstave v Participant INC in BOSI Contemporary v New Yorku, Tractionarts v Los Angelesu in Window Into Houston v Blaffer Art Museum v Houstonu v Teksasu ter skupinske razstave na Seoul National University of Science and Technology v Južni Koreji, AIR Gallery v Brooklynu, Gallery 400 v Chicagu in Green Gallery na Yale University. Delo Anne Campbell je bilo predstavljeno v reviji Queer Holdings: A Survey of the Leslie-Lohman Collection (Hirmer, 2019) ter v Advocate.com, Hyperallergic, GQ.com, Chicago Reader in »Hip openers: on the visuals of gendering athleticism« Erice Rand, objavljeno v Queer Difficulties in Verse and Visual Culture. Njegova_na dela so v zbirkah številnih univerz, v MoMA Library, njena lokacijsko specifična bronasta skulptura pa je stalno razstavljena v Lesbian Herstory Archives v Brooklynu