
Avtor:
Ernest Ženko
Leto:
2000
Knjiga s kronološko obravnavo pojma prostora posega v problematiko medsebojnih povezav in odnosov med filozofijo, likovno umetnostjo in znanostjo. V prvem delu se avtor vrača h koreninam zahodne misli, v grško antiko, ko se pojem prostora prvič pojavi v filozofiji in matematiki. V drugem obravnava spremembe v metafizičnem pojmovanju sveta, razvoj linearne perspektive v slikarstvu in geometrizacijo prostora v renesansi, pri čemer posveti posebno pozornost razvoju perspektive ter njeni uporabi v umetnosti Leonarda da Vincija. Z novostmi v dojemanju prostora, ki so se najprej pokazale z razvojem neevklidskih geometrij in nato njihovo uporabo v moderni fiziki, nas avtor seznani v tretjem delu, ko spremljamo tudi vzporedne spremembe na področju likovne umetnosti ob delu madžarskega avantgardnega umetnika Lászlá Moholyja-Nagyja. Avtor poskuša v sklepnem četrtem delu opredeliti postmodernost na podlagi spremembe dojemanja prostora. Kot ikona tega obdobja nastopa popart umetnik Andy Warhol.
-
Avtor
-
Založnik:
Založba ZRC
-
Izdajatelj
-
ISBN
961-6358-16-2
-
Leto
2000
-
Zbirka
ZRC 26
Jezik(i)
-
Specifikacija
mehka vezava 17 × 24 cm 176 strani
-
E-objave
-
Stalna povezava