
Leto rojstva: 1958
Izobrazba: doktorica znanosti s področja filozofije
Znanstveni naziv: znanstvena svetnica
Univerzitetni naziv: redna profesorica
+386 1 470 64 80
marina.grzinic@zrc-sazu.si
Prof. dr. Marina Gržinić je filozofinja, teoretičarka, aktivistka in javna intelektualka. V svojem teoretskem delu se osredotoča na sodobno filozofijo in estetiko po modernizmu. Doktorirala je leta 1995 na Oddelku za filozofijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in tako postala ena prvih, če ne celo prva v Sloveniji in morda v vsej nekdanji Jugoslaviji, ki je doktorirala iz filozofije in virtualne resničnosti, kibernetskega prostora, kiberfeminizma (Haraway), postkolonialne teorije (Trinh T. Minh-ha), francoskega strukturalizma in medijske teorije (Baudrillard, Couchot, Klonaris/Thomadaki, Virilio itd.).
Njene mednarodne predavateljske in pedagoške dejavnosti vključujejo: Center za globalne študije in humanistiko (Center for Global Studies and the Humanities) na Univerzi Duke, Severna Karolina, ZDA; UCLA, Kalifornija, ZDA; San Francisco College of Art, Kalifornija, ZDA. ; IMI, Osaka, Japonska; Merz Academy, Stuttgart, Nemčija; Department of Women's and Gender Studies, New Brunswick, New Jersey, ZDA; Haute école d'art et de design, Ženeva, Švica; Roosevelt Academy, University of Utrecht, Middelburg, Nizozemska; ASAB, Bogota, Kolumbija, itd.
Članki
Marking Radical Aesthetics in the Time of Racial Capitalism. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 2023. DOI
Theorizing decoloniality in Southeastern Europe: vocabularies, politics, and perspectives. dVersiâ, 2019.
Capitalism and Death. Filozofski vestnik, 2023. DOI
Monografije in poglavja v monografskih publikacijah
Opposing colonialism, antisemitism, and turbo-nationalism: rethinking the past for new conviviality. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, cop., 2020.
What is the aesthetics of necropolitics? The aesthetics of necropolitics, 2018.
Uredniško delo
2017, Racialized bodies and the digital (financial) mode of production. Regimes of invisibility in contemporary art, theory and culture: image, racialization, history.
2018, Border Thinking. Disassembling Histories of Racialized Violence. Marina Gržinić, ed., Vienna, Berlin: Publication Series of the Academy of Fine Arts Vienna. Vol 21., and Sternberg Press.
2018, Shifting corporealities in contemporary performance: danger, im/mobility and politics, Marina Gržinić and Aneta Stojnić, eds., (Avant-gardes in performance). Cham: Palgrave Macmillian. cop.
Struktura in genealogija perverzije v sodobni filozofiji, politiki in umetnosti (temeljni raziskovalni projekt • 01. september 2020 - 31. avgust 2023)
Problem objektivnosti in fikcije v sodobni filozofiji (01. julij 2018 - 30. junij 2021)
Evropa kot filozofska ideja in politični subjekt (temeljni raziskovalni projekt • 01. maj 2017 - 30. april 2020)
Pogoji in problemi sodobne filozofije IV (raziskovalni program • 01. januar 2020 - 31. december 2025)
Pogoji in problemi sodobne filozofije III (raziskovalni program • 01. januar 2015 - 31. december 2019)
Pogoji in problemi sodobne filozofije II (raziskovalni program • 01. januar 2009 - 31. december 2014)
Izobrazba
Leta 1995 je doktorirala na Oddelku za filozofijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in tako postala ena prvih, če ne celo prva v Sloveniji in morda v vsej nekdanji Jugoslaviji, ki je doktorirala iz filozofije in virtualne resničnosti, kibernetskega prostora, kiberfeminizma (Haraway), postkolonialne teorije (Trinh T. Minh-ha), francoskega strukturalizma in medijske teorije (Baudrillard, Couchot, Klonaris/Thomadaki, Virilio itd.). V obdobju 1997-1998 je opravila podoktorsko akademsko usposabljanje na Japonskem, na Univerzi Kogei v Tokiu (s štipendijo JSPS japonske vlade), in eno leto študirala in sodelovala s profesorico Machiko Kusahara. Leta 2001 je bila sprejeta v rezidenčni program Apexart v New Yorku v ZDA.
Zaposlitve in nazivi
1993–, znanstvena svetnica, Filozofski inštitut, Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Ljubljana, Slovenija
2003–, profesorica, Akademija likovne umetnosti Dunaj: Dunaj, Avstrija
Znanstveno izpopolnjevanje v tujini
Institute for Imagining Technology, Tokio, Japonska
Pedagoška dejavnost
Univerza v Novi Gorici, podiplomski program »Interkulturni študiji - primerjalni študij idej in kultur«, predmet »Sodobne teorije umetnosti in kulture ter estetika novih tehnologij«.
Podiplomska šola ZRC SAZU, modul »Transformacija moderne misli – filozofija, psihoanaliza, kultura« na podiplomskem programu »Primerjalni študij idej in kultur«, predmet »Sodobne teorije umetnosti in kulture ter estetika novih tehnologij«.
Redna profesorica za konceptualno umetnost na Akademiji za likovno umetnost, Dunaj.
CCC, Haute école d'art et de design Genève, Ženeva, Švica.
Hoger Instituut voor Schone Kunsten, Gent, Belgija.
Duke University, ZDA
Nagrade, priznanja in štipendije
Štipendije
– USIA, ZDA, New York, Los Angeles, San Francisco (1988)
– JSPS, Tokyo, podoktorski štipendija na Institute for Imagining Technology, Japonska (1997-98)
– Apex ART curatorial, New York, ZDA (2001)
– Duke University, Durham, ZDA
Nagrade
Zlati znak ZRC SAZU, Ljubljana (2007) - za vrhunske raziskave polpreteklih in sedanjih procesov postmodernistične in postsocialistične umetnosti, kulture in družbe. VIDEO
Predavanja in prispevki na konferencah (izbor)
How to blow the world of racial global necrocapitalism and provoke rebellion, power, thoughts: prispevek na konferenci The White West III: Automating apartheid, Kunsthalle Wien (Avstrija), 13. februar 2020.
Contemporary philosophy between necropolitics and thanatopolitics: prispevek na mednarodnem kolokviju Re-activating critical thinking in contemporary philosophy and theory, org. v okviru predmeta Sodobne teorije umetnosti in kulture ter estetika novih tehnologij na Podiplomski šoli ZRC SAZU, 15. januar 2021.
Performativity and theory: prispevek na Live Theory Workshop (LTW), School of Arts and Culture, Malmö University, Malmö (Švedska), 24.–26. oktober 2018.
From biopolitics to necropolitics: predavanje na otvoritvi Moderna Exhibition 2018 With the Future Behind Us, Moderna Museet, Stockholm (Švedska), 20. oktober 2018.
Images of violence, or the violence of neoliberal necrocapitalism: prispevek na Symopsion on Photography, Camera Austria, Gradec (Avstrija), 5. oktober 2018.
Decolonial, post-colonial, post-socialism: predavanje na Balkan Society for Theory and Practice Workshop v okviru panela What does it mean to speak of decoloniality in Eastern Europe?, Prizren (Kosovo), 20. julij 2018.
Društvene i umjetničke prakse suživota i nova kritička misao: predavanje v okviru razstave Unprofessional/Besposlen, org. Institut za savremenu umjetnost, Galerija Art, Podgorica (Črna gora), 7. junij 2018.
Reciting: residues, ruins, remainders: plenarno predavanje na konferenci In the Names of ... Re/In/Citing Politics Beyond Capital and Colony, Moravian Gallery, Brno (Češka republika), 26. maj 2018.
GRŽINIĆ, Marina, CROWLEY, David. Überschreitung und Übergang in den Künsten?: diskusijski prispevek na simpoziju Underground + Improvisation, Akademie der Künste, Berlin (Nemčija), 21. april 2018.
Decolonial and performative: prispevek na srečanju z nasl. To be archived v okviru projekta Living archives research project, Malmö Konstmuseum, Malmö (Švedska), 12. april 2018.
Memòria i història i l'acte de recordar: prispevek na seminarju La condició de contorn. Sobre l'arxiu i els seus límits, MACBA - Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Španija), 16. februar 2018.
Članstvo v domačih in mednarodnih združenjih
ISEA- Board
Art Margins Editorial Board